دلایل زیادی وجود دارد که سایت دیوار متفاوت از سایت های دیگر نیازمندی است که در ادامه توضیح می دهم اما اصلی ترین دلیل موفقیت سایت دیوار تغییر رویکرد در سیستم های نیازمندی است. الگوی کاری دیوار منطبق با الگوی سایت های نیازمندی خارجی است بدین معنی که آگهی رایگان در دیوار از اهمیت زیادی برخوردار است. بیشتر توضیح می دهم. در سیستم های سایت های نیازمندی دیگر ، آگهی های ویژه ۱ یا چند ستاره بودند و یا طلایی ، نقره ای ، الماسی و … و روش درآمدزایی سایت های نیازمندی این گونه بود و هر فردی که پول بیشتری پرداخت و آگهی خود را ویژه می کرد ، آگهی وی در بالای آگهی های دیگر نمایش داده می شد اما در سیستم نیازمندی های دیوار این گونه نیست. آگهی های رایگان همانند آگهی های غیر رایگان مهم هستند و بازخورد زیادی که کاربران می گیرند باعث تشویق به استفاده و بازاریابی دهان به دهان و معرفی این سیستم نیازمندی شده است.

روش درآمدزایی دیوار استفاده از قابلیت نردبان و فوری کردن آگهی است. یعنی آگهی که شما داده اید بعد از مدتی به پائین آگهی های دیگر منتقل می شود و شما با پرداخت هزینه ای آن را می توانید به بالا منتقل کنید. این قابلیت را قابلیت نردبان نامیده اند که معادل انگلیسی آن bump ad است. آگهی رایگان و نردبان شده (ویژه) هیچ فرقی با هم ندارند و عینا مانند هم هستند و کاربران نمی توانند تشخیص دهند کدام رایگان و کدام با پرداخت هزینه است.

روش درآمدزایی دیگر دیوار ، استفاده از قابلیت فوری کردن آگهی است. آگهی یک برچسب به نام فوری می خورد و در دسته بندی خاصی هم به صورت جداگانه نمایش داده می شود ولی باز هم در لیست تمامی آگهی ها هیچ فرقی در ترتیب نمایش این آگهی با آگهی های رایگان وجود ندارد.

این مدل نیازمندی کاملا یک مدل نیازمندی در کشورهای آمریکای شمالی است.

دلیل موفقیت دیوار تنها مواردی که در ادامه خدمت شما ذکر می کنم نیست بلکه وارد کردن یک الگوی جدید نیازمندی به جامعه وب ایرانی است.

دلیل دوم

اما دلیل دیگر موفقیت دیوار چیست و چرا این قدر دیوار محبوب شد؟

دلیل دیگر موفقیت دیوار استفاده از تکنولوژی موبایل است. بیشتر توضیح می دهم.

هم اکنون دو نوع استفاده از تکنولوژی موبایل داریم:

۱- وب سایت موبایل

در گذشته بخشی به نام وب سایت موبایل در وب سایت ها ایجاد می کردند که این بخش جدا از وب سایت اصلی بود و آدرسی مانند mobile.domain.com و یا domain.com/mobile را برای آن انتخاب می کردند که این تکنولوژی دیگر قدیمی شده است اما هنوز بعضی از سایت های ایرانی از آن استفاده می کنند. با ابداع روش طراحی واکنش گرای وب سایت ، تنها یک نسخه از وب سایت ایجاد می شود و نسخه موبایل و دسکتاپ آن یکی است.

سایت دیوار از این تکنولوژی هم اکنون استفاده می کند یعنی شما با وارد کردن یک آدرس در رایانه و یا دستگاه موبایل خود ، طراحی سایت با توجه به رزولوشن صفحه نمایش دستگاه شما تغییر می کند.

۲- اپلیکیشن موبایل

دو نوع اپلیکیشن موبایل داریم :

۲-۱- اپلیکشن موبایل غیر تعاملی

در این اپلیکشن موبایل ، کاربر با نصب اپلیکیشن تنها قادر به دریافت اطلاعات است و قادر به ارسال اطلاعات از طریق اپلیکیشن نیست.

۲-۲- اپلیکشن موبایل تعاملی

در این اپلیکیشن موبایل ، کاربر هم می تواند اطلاعات از اینترنت دریافت کند و هم می تواند اطلاعات به اینترنت ارسال کند. این مدل از مدل قبلی بسیار پیشرفته تر است و اپلیکیشن موبایل دیوار از این نوع است.

برندهای بزرگ برای استفاده از تکنولوژی موبایل از هر دو سیستم وب سایت موبایل و اپلیکیشن موبایل به صورت همزمان استفاده می کنند و اپلیکیشن های ارائه شده توسط آن ها تعاملی و همچنین برای سیستم عامل های متفاوت موبایل مانند اندروید ، iOS و ویندوز موبایل است.

سایت دیوار تهران ، دیوار تهران ، املاک دیوار ، دیوار املاک

دلیل سوم

دلیل سوم موفقیت دیوار عدم نیاز به عضویت برای درج و ویرایش آگهی است. البته این دلیل ، دلیل بسیار مهمی هم نیست چون در بسیاری وب سایت های نیازمندی دیگر هم قابلیت درج و ویرایش آگهی بدون عضویت موجود است.

پیشنهاد برای دیوار

در صورتی که یکی از پرسنل سایت دیوار این مطلب را می خواند می تواند این پیشنهاد را به مدیران مجموعه اعلام کند.

در وب سایت های نیازمندی خارجی ، قابلیتی به نام بسته های نربان هم موجود است که این امکان در دیوار موجود نیست. یعنی ممکن است که کاربر بخواهد از قابلیت نردبان به دفعات استفاده کند اما هر دفعه یک مبلغ مشخصی را پردا خت نکند و بین مشتری وفادار در استفاده از این قابلیت و مشتری معمولی فرقی وجود داشته باشد.

می توانید قابلیت بسته های نردبان را به مجموعه سایت های نیازمندی خود اضافه کنید بدین معنی که کاربر در صورت خرید دفعات بالاتر استفاده از این قابلیت مبلغ کمتری پرداخت کند. به عنوان مثال با در نظر گیری مبلغ فعلی که ۲۰۰۰ تومان است در صورتی که کاربر بخواهد هر روز آگهی خود را نردبان کند باید ۶۰ هزار تومان در ماه پرداخت کند حال اگر بسته نردبان را بخرد و به جای ۶۰ هزار تومان به عنوان مثال ۴۰ هزار تومان برای ۳۰ مرتبه نردبان آگهی خود پرداخت کند این کار هم به نفع مشتری و هم به نفع سایت تمام می شود. در روانشناسی خرید ممکن است کاربر بخواهد یک جا خرید کند و هر بار پرداخت مبلغ برای وی سخت باشد ولی برای این مورد در دیوار تاکنون تدبیری اندیشیده نشده است.

سایت دیوار تهران ، دیوار تهران ، املاک دیوار ، دیوار املاک